SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

چرا؟

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ب.ظ

-چرا سیگار می کشی؟

+بیشتر که اداس! اما خب هر کی با یه چیزی آروم می شه، من هم با این و .... (اما واقعبت اینه که) دارم الکی توجیه می کنم، نمی دونم چرا سیگار می کشم!!

   

بعدش با خودم فکر کردم چرا هر وقت من استرس می گیرم، غذا می خورم! چه توجیهی برای تمام اون عادت های غذایی بد که 40 کیلو به وزنم اضافه کرد وجود داره؟

شاید جواب سیگار کشیدن آدمها هم یه جایی همین جاها باشه! ولی حتی جواب دادن به اینکه چه توجیهی وجود داره، هم فایده ای نداره.... شاید جواب دادن به این فایده داره که چطور کاری رو که از عمرمون کم می کنه و بهمون آسیب می زنه رو انجام ندیم؟ 

  

نفرت از اون کار خاص؟

فکر کردن به اینکه می خواهیم بیشتر زندگی کنیم؟ (آیا واقعا می خواهیم؟)

فکر کردن به اینکه احتمالا آدمهایی که بهشون افتخار می کنیم، اون کار و انجام نمی دن؟

دوست شدن با آدمهایی که دلایل محکمی برای انجام کارهاشون دارن؟ شاید؟! 

به علاوه ی اینکه شاید برای من راهی که پر خوری رو گذاشتم کنار (یه مدتی)، این بود که، می خواستم سالم باشم! فکر اینکه بتونم تا وقتی که جوونم، پر تحرک باشم؟!

در هر صورت دلایلی وجود داره این وسط و می خوام بهشون بیشتر توجه کنم تو این مدت، که چرا و چطور می شه سالم تر زندگی کرد؟!

  • Sif Tal

نظرات (۳)

  • فیلو سوفیا
  • فکر حسرت آینده هم می تونه کمک کنه که به اون مسیری بری که آینده ی دلخواهت رو تضمین میکنه...که لاغرتر بشی که سالم بشی که موفق بشی:)
    پاسخ:
    آره :) 
    مرسی
    موافقم که یه روش درست انتخاب مسیر اینه که خودت رو به طور لحظه ای بگذاری جای اون آدمی که در آینده می شی و ببینی حسرت چی رو می خوره یا به چی خودش افتخار می کنه!
    من که نمی دونم چرا سیگار می کشم بعضی وقت ها و چرا خیلی وقت ها هم مثل چند هفته ای قبل تا الان و احتمالا تا مدت های خیلی دور دیگه سیگار نمی کشم.
    کلا نمی فهمم چیزی در این مورد...
    پاسخ:
    و من هم نمی فهمم چرا خیلی تعجب می کنم وقتی می فهمم آدمهای اطرافم سیگار می کشن!!
    راجع به تو هم همین جوری بود راستش! :/
    ایول دوباره گذاشتی کنار؟! :)
    آره از همون تهران گذاشتم کنار. تهرانی که بدون سیگار برام معنا نداره. درست برخلاف مشهد. پس مطمئنم کنارش گذاشتم برای مدت ها و مدت ها.
    چون عمیقا به این درک رسیدم که دیگه تاثیری روم نمی ذاره و مثل قدیما حداقل به ظاهر هم مفید نیست...
    پاسخ:
    هوووررررا :)
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">