SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

حالا که اضافه گرفتی، حقِ اعتراض نداری.

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰ ق.ظ

یادمه دبیرستان که بودم؛ نمره ی ریاضی و شیمیم معمولا بیست بود. اما فیزیک نه! سرِ نمرات یکی از امتحانا، به خاطر اینکه نمره ها خیلی بد بود، معلم فیزیکمون، آقای ف.  از یه نمودار من در آوردی، استفاده کرده بود. من نمره ی دوم کلاس بودم، 18.

یه نمودار ناپیوسته و مسخره ای استفاده کرده بود که از دو روش، به نسبت اختلاف نمره ی اصلی با بیست یا دوازده، به نمره اضافه می شد و همه بچه ها راضی و شاد بودن... اما من عصبانی شدم، چون خیلی نامنصفانه بود.

(من): آقا! این چ نموداریه که نمره ها رو باهاش تغییر دادید، با چ معیاری ازش استفاده کردید؟

(آقای ف.): نمره ی شما هم اضافه شده! ناراحت نباشید. (و شروع کرد به ادامه ی درس.)

  

منم به جای گوش دادن به درس، داشتم با این نمودار ور می رفتم. بعد از بیست دقیقه داد زدم: آخه اگه کسی نمرش صفر باشه با نمودار شما می شه 7، ولی نمره ی 20 می شه 20.5 و نمرات 9 و 12 روی هم می افتند، می شن 15، این چطور انصافه؟

یهو همه ی کلاس منفجر شدن از خنده.... خود معلمون هم خندید، اما تغییر نداد نمره ها رو. حرفش این بود که به تو هم اضافه شده، چرا ناراحتی؟! یه همچین معلمهای خنگِ بی منطقی داشتیم. :|

حالا که خودم معلمی رو تجربه کردم. فکر می کنم نمره دادن که محبت یا هدیه نیست که حالا هر چی به هر کی اضافه کردی، کرمت به حساب بیاد و یا باهاش فخر بفروشی! معلم که نباید به خاطر نمره دادن به دانش آموز، دِینی رو گردنش، بگذاره. یا بگه که حالا که بهت ارفاق کردم، باید ساکت بشینی و راضی باشی.

 

+چیز دیگه ای به ذهنم نرسید، بنویسم. :دی

++ این روزا، دارم تمام سعم رو می کنم که ناله نکنم!

  • Sif Tal

نظرات (۴)

فک میکنم خیلی کم پیش میاد کسی با این دید منصفانه به قضیه نگاه کنه و همه مثه خیلی از بچه‌های دیگه همین که بهشون اضافه شده راضی و خوشحالن! 
و این دید منصفانه واقعا خوبه :)
پاسخ:
اوهوم :)
هر کی نمره ی پایین تر داشت بیشتر بهش اضافه شده بود و راضی تر بود! :/
[:من جات بودم اگه بیست بهم میداد چیزی نمیگفتم دیگه
پاسخ:
:)
اتفاقا موقع نوشتن، داشتم فک می کردم، اگه نمرم بیست می شد اعتراض می کردم؟! مطمئن نیستم! :دی 
من همون چند خط اول گیر کردم
جالبه برام که میگی شیمی و ریاضیت خوب بوده اما در نهایت اومدی سمت فیزیک :)
++منم!!!
:))
پاسخ:
چون اونا آسون بودن، زیاد باهاشون درگیر نمی شدم و در حد همون کتاب درسی یادگرفتمشون ولی برای فیزیک، کتاب های اضافی می خوندم که بفهممش و آخرش فیزیکم بهتر شد.
  
:))
ولی نمی شه غر نزد.
اتفاقا من با این تفکرت مخالفم.
قضیه مثل یارانه ست! به نظر من به همه نباید مساوی داده بشه. هرکی وضعش بدتره سهم بیشتری باید ببره! ولی تفکر تو احمدی نژادیه :)))
پاسخ:
:))))
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">