SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

مستقل از شریف

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲ ق.ظ

نمی دونم از کی بود که تصمیم گرفتم اینجوری باشم که معمولا با هر آدم جدیدی آشنا می شدم... نمی گفتم که شریفی یا المپیادی ام و ... . می خواستم اگه طرف می خواد باهام دو کلمه حرف بزنه، از روی این باشه که از رفتارم خوشش می یاد... 

در واقع همیشه دوست داشتم چیزی بیشتر از دستاوردهای درسیم باشم..

 اما هفته ی پیش وقتی یه آشنای قدیمی ازم پرسید به کجا رسیدی این همه کتاب خوندی؟ همیشه کتاب دستت بود! حتی تو مهمونیها!

ناخودآگاه گفتم تونستم برم دانشگاه شریف!

و اونجا بود که این فکر عینه پتک کوبید تو سرم!!! " آره تو همون آدمی هستی که انگار مستقل از شریف چیز مهمی نداری!!!! وگرنه دلیلت رو شریف عنوان نمی کردی!!!!"

این بود که تصمیم گرفتم، هر هفته علاوه بر کارهای مربوط به درس و کار حتما، 4 ساعت یه کار مستقل و جدید انجام بدم!!!

آپدیت بعد چند ماه: صرفا یه سری کتاب خوندم!!! 

مستقل از شریف باید دقیقتر تعریف می شد. :دی به زودی یه سری فکرهای جدید براش آپ می شه... .

  • Sif Tal

نظرات (۳)

منم فکر میکنم وقتش رسیده فراتر از دانشگاه و رشته و درس,برای شخصیت خودم,تکیه گاه محکم تری انتخاب کنم
اصلا تکیه گاه نداشته باشم,ببینم چقدر میتونم راست وایسم؟
نه درس,نه کار,نه انتسابهای خانوادگی و ازدواج
خودت,شاکله وجودی خودت چقد می ارزه؟
این مهمه!
دارم سعی میکنم راست وایسم...
پاسخ:
آره :)
دمت گرم! خیلی خوبه اینجوری فکر کردن و خودسازی ! :)
همیشه از المپیاد به همین دلیل بدم میومد
دوس داشتم شخصیتم ازش جدا باشه
چون جلوتریا مالی نبودن که بخوام تو صفشون وایسم
کشیدم کنار
چون همه اش اسم و رسم و قیف بود...
سواد نداشت
مثل کنکور
پاسخ:
یه مقداری مخالفم، من کاملا با المپیاد، با سواد شدم، روشِ درس خوندن به شیوه ی خودم، تمرین کردم.
و خیلی از دوره ی تابستونی المپیاد چیز یاد گرفتم، تجربه ای بود که زندگیم رو عوض کرد!
 
اما فقط اینجا می خواستم بگم، آدم به خیلی چیزهای دیگه هم نیاز داره که داشته باشه، منظورم تک بعدی یا چند بعدی بودن هست شاید... .
چه خوب!
شاید بخاطر اینکه المپیاد فیزیک واقعا برای فیزیکه
یا رشته های دیگه
ولی تو علوم انسانی فقط یه المپیاده و اونم ادبیات
که باعث میشه کسایی سمتش بیان که حتی شاید علاقه هم نداشته باشن
اصن نمیدونن چی میخونن
فقط برای طلا و اسم نخبگیش میرن پی اش.
البت المپیاد دانش اموزی مدنظرمه
المپیاد دانشجویی که هیچی. اصن قابل بحث نیست که بخوای بهش فک کنی.
پاسخ:
اوهوم، المپیاد دانشجویی که چیزی نداش

آره احتمالا رشته های مختلف فرق می کنن، به نظرم رشته هایی مث فیزیک و ریاضی و نجوم و ... بچه ها مسئله حل کردن یاد می گیرن که خیلی به شخص کمک می کنه. :)
  
آره هیچ کس درست نیس به یه مدال راضی باشه، مهم اون مهارتهایی هستش که تو مسیر کسب کرده. :)
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">