SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

تخصص دارم آیا؟!!

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ق.ظ

واقعیت اینه که هنوز چیز زیادی از فیزیک نمی فهمم. کتاب خوندن، آسون نیست. و فهمیدن، نیاز به تکرار و تمرین زیاد داره...

خیلی وقتها، موقع فیزیک خونی!  می تونم روابط ریاضی رو درک کنم، اما وقتی به ارتباط فیزیکی قضیه، می رسم، گیج می شم. هر بار که کتابی رو باز می کنم و می خونم (حتی اگه برای دهمین بار باشه!!!) این نفهمیدن رو  به شدت احساس می کنم...

فکر می کنم این نفهمیدن، مشکل اصلی نباشه! در واقع احتمالا تمام آدمایی که تو تخصصشون قوی شدن، یه زمانی، احساس منو داشتن!!!

مشکل اصلی این سوالها هستن:

  • چطور می تونم، علمی و درست، به مسائل فیزیک نگاه کنم؟
  • آیا درسته وقت زیادی بگذارم و این دانش فیزیکی رو یاد بگیرم؟
  • وقتی که یاد گرفتم، چطور می خوام ازش استفاده کنم؟

تو این چند ماه باید بیشتر بگردم و دنبال جواب این سوالها باشم...

  • Sif Tal

نظرات (۲)

جوابی هم برای سوالا پیدا کردی؟
مخصوصا اخری؟
میدونی که فکر کردن تو این مرحله,کار هرکسی نیست
یعنی یه درجه اگاهی بیشتر باعث شد این موضوعات سوال ایجاد کنه
پاسخ:
نه :(
این مدت بیشتر رو اولی کار کردم... یه کارایی دارم انجام می دم، یعنی با آدمها حرف می زنم، اینور اونور می گردم....
اصلا آسون نیست جواب دادن بهشون آخه... .

آره حق توعه! اما به نظرم همه ی آدمها باید راجع به تصمیمای بزرگ زندگیشون، یه سوالای این شکلی رو، جواب بدن حتما. :)
این سوالا , هسته اصلی هر تخصص و رشته ایه
هرکس بهش نرسه,بگمونم خنگ و کور تحصیل کرده
هرکس بتونه به جوابای دوم و سوم دست پیدا کنه,نخبه و پیشرو اون تخصصه
اسون نیست,مثل کوه کندن و باز کردن راه میمونه
چون سنگینی پیشروی علم به وسعت تاریخ,رو دوش شخصه...
پاسخ:
آره 
واقعا موافقم :)
   
به نظرم جواباش توی مسیر انگار به دست می یاد! یعنی باید تا جای خوبی جلو رفته باشی... .
کاش یه بخش خوبش رو بتونیم ما ورداریم. :دی
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">