SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

بریک کوچیک از خود فریبی آگاهانه

شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۳۸ ق.ظ

تظاهر می کنم همه چی خوبه... الکی و به بی مزه ترین چیزا می خندم... با کمترین چیزا خودم رو شاد نگه می دارم.

رویاها و موقعیتها و شرایطی که از دست رفتن رو برای خودم کوچیک می کنم چون می دونم دیگه هرگز نمی تونم بهشون برسم...

در عوض چیزهایی که دارم رو برای خودم، بزرگ می کنم ، که به خاطر داشتنشون، شاد باشم...

به این میگن خودفریبی آگاهانه!!!

اگه این خودفریبی رو بگذارم کنار و صادقانه به دنیام نگاه کنم، از غصه دق می کنم!!

اما یه شبهایی مثه امشب، بعد یه سری اتفاقای احمقانه... 

می خوام موقتا، خود فریبی رو بگذارم کنار و فقط گریه کنم، نه به خاطر گرسنه ها و مریضا، نه به خاطر زندگی سخت دوستا و آشناهام...به خاطر خودم و زخمهای جسمی و روحیم که هنوز کامل ترمیم نشدن!

فقط خودم... خیلی خودخواه و طلب کار از دنیا، گریه کنم... انگار من بدبختترین آدم دنیام!

Stronger-Kelly Clarkson

  • Sif Tal

نظرات (۵)

  • بای پولار
  • حتما سعی کن اشک بریزی. سبک می شی و شاید راحت تر با سختی ها کنار بیای. برای من که خیلی اثر داره. حیف که اختیارش به دست خودم نیست.
    پاسخ:
    برای همه خوبه انگار... گاهی آدم گریه نکنه، ناراحتی تبدیل به خشم و ... می شه که عواقبش بدتره :))
    تلقین مساوی خود خر کنی.
    زندگی جهنمه بدون نقاب
    پاسخ:
    کاش چاره ی دیگه ای پیدا می شد، می رفتیم سراغش... ولی فعلا باید بچسبیم به بهترین سلاحی که داریم دیگه! :)
  • leilaaaaaaaaa mohammadi
  • دنبال شدید
    پاسخ:
    ممنون
    بذار کنار...بذار کنار این خودفریبی اگاهانه رو
    چون دووم نمیاره.چون موقتیه. چون روح ادم بیشتر از خوداگاه ما حالیشه.
    همینکه تو خودتو بیرون میکشی که نفهمی, اون بیشتر میفهمه و دردشو دوچندان میکنه
    بذار اون درده بیاد. خوداگاهیه بیاد.خیلی درهای جدید بروت باز میشه و راهکارای واقعی سراغت میاد که فکرشم نمیکردی
    اونی که دستته و فک میکنی باارزشه,دربرابر چیزی که قراره بیاد,ارزشی نداره...
    اگرم هیچی نداشته باشه,تهش اینه ازین درد خودفریبی رها میشی...
    من خیلی سختم بود رها کنم چیزایی که داشتمو...
    دوسال تو این خودفریبی و تزلزل ,تنهای تنها, غوطه خوردم
    دیگه طاقتم طاق شد...
    رها شدم
    پاسخ:
    ممنونم مژگت :*

    احتمالا حق با توعه، یه جورایی خود خر کنی می شه! 
    اما هنوز می ترسم ول کنم، خیلی وقتها باید با دردها روبرو شم... همش از این می ترسم که دردها باعث شه به ناراحت و غمگین بودن عادت کنم و افسرده شم و دوباره نتونم وایسم و به خاطر همین یه سری وقتا به خودفریبی انگار نیاز دارم، الان کمتر از قبل نیاز دارم ولی...
    کاش من هم یه روزی بتونم رها شم. 

    دمت گرم که تونستی رها کنی :)
    اگه این خودفریبی رو بگذاری کنار و صادقانه به دنیا نگاه کنی، از غصه دق نمی کنی.
    اولش گریه و سختی داره چون داری از فاز قبلیت جدا میشی.ولی بعدش اینطور نیست. مثل مهاجرته. تو میترسی از رفتن.حق داری. چون ناآشناست. نمیدونی بهتر از موقعیت فعلیت هست یا نه. ولی وقتی سختیای شهر فعلیت به نهایت رسید,فکر نمیکنی اونجا بهتر از اینجاست یا نه,فقط به رفتن فک میکنی. میگی هرجایی بهتر از اینجا...
    گمونم به اون مرحله انزجار نرسیدی.
    به اونجا که برسی , خودت بی اختیار , میذاری و میری.
    برای همین برای خودم, فعل "رها شدن" بکار بردم,نه "رهاکردن"
    الانم خیلی چیزا رو ازدست دادما. ولی شرایطم خیلی بهتر از قبله! دیگه اون ازدست دادنا برام مهم نیست. الان چیزای مهمتری فهمیدم که ارزشش خیلی بیشتر از داشته های قبلیم بود.
    هرچند غیر اختیاری و انتخابی.
    پاسخ:
    حیلی مرسی از توجهت :)

    آره، دقیقا باهات موافقم تا آدم به حد نفرت و انزجار که می گی نرسه، عوض نمی شه.  و عادت هاش رو کنار نمی گذاره... 
    آخرش تغییر همینجوری با یه فورس شدید اتفاق می افته! انگار دقیقا همین که خودش می شه نه اینکه خود آدم تغییر می ده خودش رو... یا شاید هم بعد از یه مدتی به نتیجه می رسیم که جز تغییر کردن راه دیگه ای جلو پامون نیست! یا بقیه راه ها رو خیلی احمقانه می بینیم و نمی خوایم توشون حرکت کنیم. :|

    خوشحالم که چیزهای مهمتری الان هست برات، که ارزش بیشتری دارن :)

    اوهوم، ولی دلم می خواست این "شدن" و "غیر انتخابی" کم شدت تر بود :/ یعنی حتی امیدوارم که کم شدت تر باشه. :)
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">