SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

باید غل و زنجیرهایی رو که بسته ام، پیدا کنم.

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۵۳ ب.ظ

 تنهایی بهم انرژی خیلی زیادی می ده، وقتهایی که تنهام، می تونم عمیق تر فکر کنم و بهتر تصمیم بگیرم. احتمالا دلیلش اینه که من در جمع هرگز نمی تونم خودم باشم، و می دونید من چه درصد کمی از زمان زندگیم رو تنهای واقعی هستم؟ اگه این عادتها رو کنار نگذارم، از دست می دم همه ی فرصت هایی رو که دارم و هرگز اون آدمی که می خوام بشم نمی شم.

  

کاش بشه جسارتم رو پرورش بدم! 

اعتراف می کنم که گاهی فقط می خوام، همرنگ جماعت شم! اعتراف می کنم، حرف های الکی و حتی از اون خاله زنکی هاش هم، روی من اثر می گذاشته! اعتراف می کنم با اینکه می دونستم کارم اثر خوبی داره، از ترس متفاوت شدن و مرکز توجه شدن، پس کشیدم... .

 

گاهی حرف نمی زدم، چون می خواستم تا کاملا از چیزی مطمئن نشدم، بیانش نکنم؛  اما این اطمینان رو به راحتی، با چند تا تایید سرسری اطرافیانم، می ساختم. چرااااا؟

شاید چون من معیاری ندارم، من نمی دونم چی درسته و چی غلط و نمی دونم دقیقا تکیه گاه فکریم چیه؟! 

و سالها برایم تکیه گاه احساسی، همون تکیه گاه همه چیزی بود شاید، و وقتی که تغییر کردم، کم آوردم و همین شد که اعتماد به نفس کمی داشتم و غیره و غیره...

+اینها که نوشتم صرفا برا پیدا کردن مشکل هست، و اینکه اصولا باید به اینها توجه کنم تا حل شن دیگه :دی

  • Sif Tal

نظرات (۶)

آدم میگه تو جمع بیخود باشه که چی باشه
پاسخ:
هر چی سعی کردم اینو بفهمم نشد!
خوش به حالتون که دنبال هدفتون رفتید و هدفتون هم عوض نشده  . من هیچ وقت نفهمیدم چی میخوام . دانش آموزی که تو هیچی قوی نباشه و تو همه چی متوسط باشه بدبخت ترین موجود دنیاست که من بودم .

الان هوافضا امیرکبیر میخونم و بعدش از لیسانسم نمیدونم میخوام ارشد بخونم یا حتی کنکور پزشکی بدم یا حتی اپلای کنم . تازه رشته ی موسیقی هم دوست دارم . 

خیلی خوبه که تمرکزتون روی فیزیک بوده و الان فیزیک بلد هستید .


پاسخ:
کسی که هوافضا امیرکبیر می خونه کنکورش رو خوب امتحان داده ها!
من هم مدت زیادی فیزیک رو گذاشته بودم کنار و نمی تونستم برگردم سمتش.

فکر می کنم همه ی آدمها کم و بیش، همینجورین که علاقه های مختلف دارن... . راستش من هم کلی آرزوهای پخش داشتم به چیزهای مختلف، اما یه زمانی وایسادم رو راست با خودم فکر کردم کدوم یکی از این آرزو ها رو اگه بهش نرسم، بعدا افسوس خواهم خورد. جواب دادن به این سوال یه سری کارها رو حذف کرد تو زندگیم. 
شاید، این سوال به شما هم کمک کنه.
تازه درک فیزیکی ها خیلی از درک مهندسی ها بهتره 

من الان دارم دینامیک برداری نیکخواه بهرامی رو میزنم تو سر خودم :| . شما ریاضی فیزیک میخونید که مشکلی توی ریاضیاتش نداشته باشید

ولی ریاضی مهندسی ما اصلا جوابگو نیست . 
پاسخ:
شاید مشکل از خود جزوه هستش؟ با همکلاسیها مشورت کردید؟
این سایت هم برای شما که انتگرال دوست دارید جالبه

راه حل هم کامل مینویسه

http://www.integral-calculator.com
پاسخ:
من شوکه شدم!!! 
ممنون! البته، دستی حساب کردن انتگرال رو دوست دارم و اینکه خودم بدون کمک حل کنم :دی
تو یکی از پست ها گفته بودید گرایش یاد یه استاد جالب افتادم

فیزیک 2 داشتیم با دکتر نوشاد که نمیدونم معروف هست یا نه ولی خیلی اعتماد به نفس داشت و سر کلاس دانشجو ها رو به خاطر ندونستن ریاضی خیلی ضایع میکرد . حالا ما هم مهندسی بودبم و خیلی برامون مهم نبود علامت بردار رو بالای بردار بذاریم و یه عالمه نمره کم میکرد به خاطر یه فلش :(( و گرایشش فکر کنم الکترومغناطیس بود . 

میگف سخت ترین گرایشه . حالا واقعا راست میگفت یا میخواسته خودش رو شاخ نشون بده ؟ 
پاسخ:
هممم، تا اونجایی که می دونم الکترومغناطیس گرایش نیست، احتمالا با یه چیز دیگه قاطی بوده. 

به نظر من، سخت بودن به این گرایش و اون رشته نیست، هر کی بخواد تو هر گرایش و رشته ای می تونه دنبال پروژه ها و مسائل از نوع سختش بره یا آسونش...
اما یه نکته در فیزیک هست برای افرادی که روی کیهان شناسی و یه سری تئوری ها کار می کنن، احتمالا به اندازه ی تلاششون، پول درنمی یارن.

از این آدمهایی که الکی دانشجو رو ضایع می کنن ، خیلی بدم می یادم! احتمال هفتاد درصد، می خواسته خودش رو شاخ نشون بده!! :دی
من تجربه کردم اینو
این که رفتارات و کاراتو بر اساس عکس العمل و تایید دیگران شکل بدی باعث میشه بعدیه مدت اعتماد به نفست ۰ شه! خیلی بده، جلوشو بگیر، هرچی بهش زمان بدی، قوی تر میشه تا جایی که واقعن خود واقعیت تغییر میکنه و میشه چیزی که بر اساس تایید دیگران ساخته شده
پاسخ:
:(
آره حتما، الان مشکل رو پیدا کردم! امیدوارم کم کم حلش کنم.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">