SifTal

SifTal

در جستجوی درمانی برای اینجور زندگی کردن...

درک تفاوت

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ق.ظ

پاکت رو گرفتم دستم و از خونه شون اومدم بیرون! آره الان فرقش رو می فهمم! 4 سال پیش هم می اومدم اینور شهر، درس بدم و اما اون موقع، تنها تفاوتی که حس می کردم سبکتر بودن هوا نسبت به آزادی بود! الان تفاوت شکل خونه ها و مدل ماشینها، طرز حرف زدن آدمها، لباسهاشون، دکور خونه و ... رو هم درک می کنم متاسفانه!

صادقانه بگم، قبل اینکه پاکت رو بگذارم تو کیفم، یه نگاه بهش انداختم! و بعد اینکه مقدارش رو دیدم کمی خجالت کشیدم... . و با خودم فکر کردم، آیا واقعا ارزش دو ساعت درس دادن فیزیک کنکور، اینقد زیاده؟ اصلا مگه درآمد بابای طرف چقده که می تونه برا یک جلسه کلاس خصوصی دخترش اینقد پول بده؟ :/

  • Sif Tal

نظرات (۵)

چی بگم... :(
پاسخ:
چرا ناراحت شدین حالا؟ 

من خودم گیج شدم... اما نه ناراحت... 
  • موشک (ریتالین)
  • تعجب چرا ؟ من که الان دارم زیست میخونم و مهندسی هم دارم میخونم و ریاضی فیزیک هم شروع کردم و مطالعاتی در هنر و موسیقی دارم صادقانه میگم فیزیک و ریاضی سخت ترین رشته ها هستن

    چی فیزیک از پزشکی کمتره که انتظار پول زیاد ندارید ؟ 

    والا زیست فقط یه درس پر جزئیات ولی در نهایت حفظیه .

    مهندسی که هیچ ! به خدا خیلی از استاد های ما ریاضی بلد نیستن . طرف با پاورپوینت همه رو رد میکنه آخرش دور فرمول نهایی خط میکشه ! بعد میری تو دفترش سوال بپرسی میگه ریاضیاتش مهم نیست ! پیچیده است ! دوست داشتم کتاب رو بزنم تو سرش یعنی 

    هنر البته سخته یعنی عملیه دیگه . حال و حوصله میخواد ولی تئوریش آسونه نسبت به فیزیک

    خلاصه سخت ترین رشته رو میخونید و حتی بیشترین درآمد حقتونه 

    من میفهمم شما فیزیکی ها و ریاضی محض ها چی میکشید . الکی که به اینجا نرسیدید .
    پاسخ:
    ممنون از توضیحات کاملتون :)
    آره الکی نمی شه اینها رو فهمید و اینقد مسلط شد که بشه به بقیه یاد داد واقعا سختی داره...اما فقط نمی تونم ارزش فهمیدن اینها رو درک کنم... گاهی فکر می کنم کاری مث چوشکاری و بنایی اثر بیشتری رو زندگی آدمها دارن، تا فهموندن اینکه الکترونها در مدار چطور حرکت می کنه یا میدان مغناطیسی کدوم  جهت هست. اونم فقط برای یک کنکور لیسانس....

    شاید هم حق با شماس... من درکش نکردم ولی!
    البته  مقایسه ی این پست برمی گرده به اینکه یه آدمی هست کلی زحمت می کشه و همین فیزیک رو درس می ده ولی یه جای دیگه و خیلی کمتر می گیره... و یعنی خیلی متعادل و تعیین شده نیست، تفاوت زیاد دستمزدی بین معلمها وجود داره، بسته به اینکه کجا کار کنن... .


    راستش ناراحت شدم برای اون تناقض. و عدم تناسبی که بین درآمده پدره و این خرج کلاس های خصوصی دخترش وجود داره و ...
    کاری که شاید اصلا ندونند هدفشون چیه. چرا می خواد درس بخونه و... کلا این معضل تحصیلات آکادمیک توی کشورمون ناراحتم می کنه.
    پاسخ:
    اوهوم
    آقا من خیلی بد نوشتم!! مفهوم رو درست نرسوندم...  :دی 
    باباش درآمدش بالاس! ولی قابل درک برا من نبوده :)))
    آخ آخ یادش به خیر . عجب وضعی بود . 

    یه کلاهبردار وقتی ما کنکور داشتیم اومده بود دی وی دی فیزیک داده بود بیرون  . حالا اسم نمیارم همه کنکوری ها میشناسن . 

    هر چرندی به ذهنش رسیده بود گفته بود . 500 تا فرمول و تکنیک حفظی و چرت و پرت گفته بود توی  برنامه هاش

    یادمه رضا منصوری یه مقاله هم علیه این یارو نوشت که اسمش گاو مودب است ! بود فکر کنم :))))

    وضعیتی بود ها  .

    هنوز هم یه عده به جای این که فکر کنن همه رو حفط میکنن 


    کاش میشد شما ها کتاب های دبیرستان رو عوض کنید . وضع بهتر بشه . خداییش به درد نمیخوره کتاب های درسی :(
    پاسخ:
    :(
    آرههه کلی کلاه بردار هم این وسط سواستفاده می کنن.... من برا کسایی که بهشون درس می دم می تونم کمی مشاوره و راهنمایی کنم که چطور فیزیک یادبگیرن اما دیگه اینکه سیستم رو عوض کنیم یه عمر پیگیری می خواد... :(
    وقتی طرف  پولداره و براش سخت نیست و از نون شبش نزده واسه دادن پول تدریس شما، چرا باید ناراحت باشی؟ وقتی یه روانشناس برای مشاوره تلفنی ساعتی پنجاه شصت هزارتومان میگیره که اصن معلوم نیست چیزی در چنته داشته باشه، من و شما که اینقدر زحمت کشیدیم برای یاد گرفتن این مفاهیم و فرمولها و ...  چرا نباید دستمزد خوبی بگیریم؟ ... بله اگه قشر متوسط به پایین جامعه بودن، گرفتن اونقدر پول عادلانه نبود. 
    بعضی رشته ها هست که فوق دیپلم هستند، ولی چون جزو رشته های پزشکی محسوب میشن، طرف اسم خودشو میزاره دکتر ... یا مهندس هایی که هیچی از اصول مهندسی و درس هایی که خوندن نفهمیدن ... اصن مد شده مهندسا بیان کنکور درس بدن، ... ولش کن، اصن از کنکور بدم میاد، هیشکی دنبال یادگیری خود ریاضی یا فیزیک نیست، همه میخوان راه میانبر یاد بگیرن. ... چیزی که این وسط قربانی میشه ارزش و زیبایی ریاضیات و فیزیک و علوم پایه س. 
    حرف آخرم اینه که علوم پایه از هیچ نظر هیچی کمتر از مهندسی و پزشکی نداره. همون طور که یه پزشک یا مهندس به خودش حق میده که به خاطر زحمت هایی که کشیده زندگی مرفهی داشته باشه، همون زندگی حق بچه های علوم پایه س، چون اگه نه بیشتر از اونا، که حداقل همپای مهندسا و دکترا  تلاش کردن برای رسیدن به اینجا. 
    پاسخ:
    آره
    و سیستم هم چرته! مثلا اینکه با علوم پایه ای که برا کنکور تدریس می شه، نمی شه هیچ غلطی تو زندگی عادی، کرد!!


    آقا! با توضیحات اضافه شما که در راستای همون توضیحات جناب موشک هست، من تسلیمم دیگه!! :)) خیلی هم معلم های علوم پایه باید درآمد بالایی داشته باشن، اصن! :))
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">